Als B2B eenvoudig verkopen aan consument
Online shopping zit al jaren in de lift. Niet alleen consumenten kopen vaker via het internet, maar ook B2B-klanten verwachten steeds meer van jouw webshop. We schreven eerder al dat B2B e-commerce een gouden greep is, maar wist je dat het als B2B-bedrijf ook heel eenvoudig is om met een goede Magento-multistore de B2C-markt te betreden?
Het verschil wordt steeds kleiner
Als je kijkt naar de klassieke manier van verkopen in de B2B-markt, dan gaat dat vaak via persoonlijk contact. Misschien heb je een accountmanager die potentiële afnemers bezoekt, of voer je veel telefoongesprekken om klanten binnen te halen. Bij Tickles zien we dat dit model steeds minder gebruikt wordt.

In de afgelopen jaren is het verschil tussen de B2C-klant en de B2B-klant namelijk veel kleiner geworden. B2B-klanten oriënteren zich steeds meer online, verwachten 24/7 bij je terecht te kunnen en gebruiken vaker hun smartphone om producten te zoeken, vergelijken en te kopen. Het persoonlijke contact is nog steeds belangrijk, maar inmiddels is dat bijvoorbeeld met e-mailmarketing, contentmarketing en marketing via sociale media ook prima online te doen.

De wensen en behoeften van B2B- en B2C-klanten liggen dus steeds dichter bij elkaar. Zou het daarom niet mooi zijn dat je met 1 oplossing beide klantgroepen kunt bedienen?
De oplossing: een multistore van Magento
E-commerce is dus booming business. Een van de meest gebruikte platforms voor e-commerce is Magento. Dit was oorspronkelijk vooral een oplossing voor B2C, maar inmiddels hebben ze zich ook gespecialiseerd in e-commerce voor B2B. In onze ogen is de multistore van Magento een van de beste uitvindingen sinds gesneden brood.

Niemand zit erop te wachten om verschillende platforms te moeten runnen voor verschillende doelgroepen. Dat is niet alleen kostbaar, maar ook inefficiënt, tijdrovend en gevoelig voor fouten. Met de multistore van Magento is dat niet langer een issue.
In Magento beheer je eenvoudig meerdere online shops. Aan de voorkant kun je alles precies afstemmen op verschillende doelgroepen, maar aan de achterkant komt het allemaal samen in hetzelfde systeem. Geen gedoe met verschillende databases voor bestellingen, facturen en dat soort dingen. Zo kun je je B2B-kanaal optimaliseren voor bijvoorbeeld accountmanagement en bulkorders, terwijl je B2C-kanaal meer gericht is op klassieke consumentenmarketing.

Benieuwd naar alle mogelijkheden van een Magento-multistore? Neem dan even contact met ons op, we vertellen je graag meer!
Voordelen van een Magento-multistore
Een Magento-multistore heeft enorm veel mogelijkheden. Hieronder zetten we aantal van de grootste voordelen voor jouw bedrijf op een rijtje:
  • De multistore is bij uitstek geschikt om nieuwe markten aan te boren. Niet alleen zet je eenvoudig de stap van B2B naar B2C, maar je maakt ook simpel een webshop in een andere taal, of bijvoorbeeld een speciale webshop voor de periode rond Sinterklaas en kerst.
  • Je beheert al je shops via een centraal dashboard. Dat betekent dat je efficiënter kunt werken.
  • Al je shops draaien op dezelfde back-end, dus daar hoef je niet extra in te investeren.
  • Elke Magento-shop is standaard geoptimaliseerd voor allerlei verschillende devices, van desktop tot smartphone.
  • SEO-voordelen: je kunt elke shop specifiek optimaliseren voor de zoekwoorden die je doelgroep gebruikt. Hierdoor worden je shops beter vindbaar.
  • Je hoeft maar 1 klantenbestand, administratie en orderlijst te beheren. Alle shops kunnen ook prima in hetzelfde hostingpakket worden aangeboden. Schaalvoordelen, anyone?
Het kassasysteem van Tickles
Bij een goede multistore hoort een goed kassasysteem. Tickles heeft op basis van Magento zelf zo’n POS-systeem ontwikkeld, waarmee we al meerdere klanten blij hebben gemaakt. Ons kassasysteem maakt het mogelijk om alles wat er in een offline winkel gebeurt ook online te doen. Vanwege de directe koppeling met Magento is het perfect voor het gebruik in een multistore.
Voordelen van ons systeem:
  • Je voorraad en orders worden direct bij- en afgeboekt. Het maakt niet uit in welke webshop of winkel je iets verkoopt, het is allemaal gekoppeld aan dezelfde database.
  • Het is een volwaardige kassa. Dat betekent onder andere dat gebruikers een eigen kassa-ID hebben. Er zit een zoekfunctie in zoals in de webshop, zodat je kunt zoeken op naam, artikel, of SKU. Of je gebruikt natuurlijk een barcodescanner.
  • Het systeem is zowel voor iPad als desktop geschikt.
  • Als je webshop aan een ERP-systeem gekoppeld is, kan ons kassasysteem orders direct verwerken in dat systeem.
Ben je nieuwsgierig geworden naar het gebruik van een Magento-multistore om de B2C-markt te betreden? We komen graag eens bij je langs, stuur je ons een berichtje?
Ontdek de kracht van maatwerk voor jouw webshop!
Nieuwsgierig hoe onze op maat gemaakte oplossingen jouw webshop naar nieuwe hoogten kunnen tillen? Neem vandaag nog contact met ons op!
Random Image
Ik help je graag!
Neem contact met mij op!
Copyright © 2024
LinkedIn